CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, February 27, 2011

kenapa wanita menangis ???


Seorang anak laki-laki 

kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa
ibu menangis?"

"Kerana aku seorang
wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti",
kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya
dan berkata, "Dan kau tak akan pernah
mengerti"

Kemudian anak laki-laki
itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa
ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis
tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu
pun lalu tumbuh menjadi seorang
laki-laki dewasa, tetap ingin tahu
mengapa wanita menangis.


Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan
seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku
membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia; namun, harus cukup
lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya
kekuatan dari dalam untuk mampu
melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya
kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah, dan
mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan
untuk mencintai anak-anaknya dalam
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya
bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan
untuk mendukung suaminya dalam
kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi
hatinya "

"Aku memberinya
kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa
seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang
menguji kekuatannya dan ketetapan
hatinya untuk berada disisi suaminya
tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku
memberinya air mata untuk dititiskan dan
ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu;kecantikan
seorang wanita bukanlah dari pakaian
yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya."

"Kecantikan seorang
wanita harus dilihat dari matanya,
kerana itulah pintu hatinya.. Tempat
dimana cinta itu ada."


hmm kenapa agak2 aku paste benda ni?? aku cuma nak buat dia faham

kenapa aku menangis..sebab dia takkan faham apa makna setiap titisan air

mata aku...

Saturday, February 26, 2011

menyokong haliza 100%

btoy pa yg haliza ckpkn pasl lelaki..
sebelom kapel semua nya indah..
tp cer ble dh kapel huh sume nye hampeh..

WHY ?? WHY ??

Friday, February 25, 2011

tomorrow is my besday ...


emm besday tahun nie mesti xbest an..
setiap tahun kalo besday aku mesti dia da n selalu kami smbt sesama..
tapi tahun nie die xda n xdpt smbt sesma gak..

even bru kenal pown die wishkn aku HEPI BESDAY ..
bila dh kenal n kapel lagi r siap smbt sesma..
hubby i miss u so much n the moment we celebrate besday sesama..

I LOVE U..

kisah seorang isteri !!!


Tahun 2007, seorang wanita muda berusia 26 tahun datang ke ofis saya dengan wajah yang muram dan suram. Sepupunya merupakan pelajar di UIA dan pelajar itulah yang membawa wanita itu ke ofis saya. Saya bertanyakan wanita yang bernama A itu.."Apa yang saya boleh bantu puan?" "Panggil saya A saja Dr...tak payahlah panggil puan." A kemudiannya menyambung perbualannya. ."Dr, saya nak bercerai dengan suami saya". Saya terkejut kerana dia betul2 kelihatan tekad ingin bercerai. A memberitahu saya dia baru saja mendapat seorang cahayamata yang berusia 2 bulan waktu itu.Pernikahannya baru berusia 18 bulan.



"Kenapa nak bercerai?Suami tak berikan nafkah ke?" Wanita muda ini menjawab, "Tak dr, dia berikan saya RM300 seminggu." saya bertanya lagi utk kepastian, "RM300 seminggu atau RM300 sebulan?"?Dia menjawab setiap minggu RM300, sebulan jumlah nafkah yang diberikan RM1200. Suaminya turut membayar duit ansuran bulanan utk keretanya. Dia tidak bekerja dan mempunyai seorang pembantu. Terdetik di hati saya, bertuahnya wanita ini kerana suaminya boleh dikatakan bertanggungjawab dari sudut nafkah zahir.

Saya menyambung lagi.."jadi kenapa puan nak bercerai? Anak pun masih kecil kan?" Wanita ini mula menangis dan saya menghulurkan kotak tisu kepada dia. Dia memberitahu saya, "dari segi kewangan memang dia baik dr, tapi setiap hari dia menghina saya.saya dah tak tahan dr."

Saya bertanya lagi, "menghina yang macamana?cuba jelaskan kepada saya." A kemudiannya memberitahu saya, setiap hari suaminya mengherdiknya dengan kata-kata, "perempuan bodoh! perempuan tak sedar diri."

"Kenapa suami cakap macam tu?" A kemudian memberitahu saya, dia cuma anak org kampung dari utara tanahair, manakala suaminya pulak anak orang kenamaan di KL. "Saya tahu saya ni orang kampung, mak ayah saya pun tak kaya raya, tapi dia yang masuk meminang saya.Bukan saya masuk meminang dia dr.." Saya terdetik di hati, betullah tu..kalau dah orang terima pinangan kita, bersyukurlah. kalau tak terima kan susah jugak.?

"kalau sekali dua tak ape, ni setiap hari dr.hati saya ni rasanya dah macam retak seribu.tapi bila fikirkan anak, rasa tak tergamak pisahkan anak drpd ayahnya. kalau tak mahu cakap i love you pun tak ape dr. tapi saya dah tak tahan terima semua ni. padahal sayalah yang patut cakap dia tak sedar diri dan tak sedar diuntung." Saya tersentak dan bertanya lagi, "Apa maksud awak"?

"sebenarnya dr, dulu saya kerja di sebuah company besar. bila bertunang, dia minta berhenti.saya berhenti sebab sayangkan dia walaupun gaji dah besar masa tu. seminggu sebelum bernikah dr tahu apa jadi?" saya berkata, "Ceritalah, saya dengar". Ada org beritahu saya tunang saya pernah tidur dengan pelacur. saya rasa nak pitam dr, tak percaya...tapi org tu cakap, kalau tak percaya, tanyalah tunang saya sendiri."?Saya bertanya, "habis tu, awak ada tak tanyakan kpd tunang awak?"?Dia mengangguk dan menyambung cerita, "dia mengaku dr..memang betul tapi cuma sekali. dan saya tanya dia, gunakan kondom tak masa tu? katanya ya guna."?jadi disebabkan dia jawb gunakan alat tu lah saya cekalkan hati terima dia.lagipun dr, semua persiapan dah dibuat. tinggal 5 hari nak kenduri.saya tak mahu mak ayah saya malu."

Saya terdiam....dan wanita muda ini menyambung, "Saya tak bersyukur atau dia yang tak bersyukur dr? saya sanggup berkorban demi cinta pada dia. Berbaloikah saya terus bersabar menerima kata2 bodoh dan tak tahu diuntung?"

Perbualan kami berlangsung hampir sejam setengah..apa nasihat saya kepada dia saya rahsiakan kerana bimbang ada yang mengatakan saya nak menunjuk2. Moral of the story...selain wang ringgit, nafkah zahir dan kekayaan dunia.lebih ramai wanita yang mahukan kasih sayang dari seorang suami.bukan kata2 pujian tetapi kata-kata baik yang mengeratkan lagi hubungan sesama suami isteri. bukannya susah sangat pun nak ucapkan kata2 yang baik itu.tetapi kadang2 kita terlupa..hati manusia bukan dibuat daripada kayu atau batu. semua manusia ada hati dn perasaan.kita perlu berhati-hati dengan tuturkata kita. Para isteri juga ada yang bermulut laser, jadi..fikirkanlah perasaan suami sebelum bercakap atau mengeluarkan kata2 yang beracun.

pepatah Arab ada menyebut, lidah itu lebih tajam daripada mata pedang. pedang tajam itu sepatutnya digunakan hanya utk mempertahankan diri bila perlu.bukan utk menyakiti hati org lain, terutamanya isteri yang banyak berkorban utk suami dan anak2. isteri yang menerima kekurangan suami sedanya..isteri yang menerima dan memaafkan kesilapan silam suaminya. Ingatlah satu perkara, "kalimah atau kata2 yang baik itu juga sedekah.."

2 bulan selepas pertemuan saya dan A...saya menerima panggilan daripadanya. "Dr, alhamdulillah dia dah ada banyak perubahan walaupun belum sepenuhnya. 

tetibe mendapat ilham untuk bercerita tentang MONA FENDY ..

aslnya die nie seorang penyanyi..n difhamkan lagu die nie xpenh popular n sora pown xsdap..tp mseh bole bikin album..Tiba-tiba pada 1993 - namanya meletup dan menjadi sebutan 
ramai. Bukan kerana lagunya menduduki carta lagu atau menang 
pertandingan menyanyi - tetapi dikaitkan dengan pembunuhan ngeri. 
Kalau sebut kes Mona Fandey dah ramai yang tahu siapa wanita 
ini. Nama asalnya Maznah Ismail.Dia bersama suaminya dan pembantu mereka ditahan kerana 
dituduh membunuh Datuk Mazlan Idris, Ahli Dewan Undangan Negeri Pahang antara pukul 10 malam - tengah malam 13 Julai 1993 di sebuah rumah di Kampung Peruas Ulu Dong, Raub, Pahang. 
Mona Fandey, suaminya Mohd Affandi Abdul Rahman, dan pembantu mereka Juraimi Hussin telah dibicara dan didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi Temerloh pada 1995. 
Rayuan mereka kepada Lembaga Jumaah Pengampunan Negeri Pahang telah ditolak. 
Mereka dihukum gantung hingga mati pada 6 hingga 6:30 pagi Jumaat 2 November 2001. 


tapi ada 1 benda yang pelik n menjadi tanda tanya pada aku..xtaw la plak pada korgkn..

KISAH buah zakar Datuk Mazlan Idris hilang mendapat
perhatian ramai baik di dalam atau luar mahkamah. Aku ingat
lagi bagaimana orang ramai berminat dengar kisah ini.
Tahu ajelah - yang hilang itu benda sulit. Pelbagai persoalan
ditimbulkan. Ke mana perginya, apa hendak dibuat dengan
benda tu.
Dalam keterangannya di Mahkamah Tinggi Temerloh, Dr Abdul
Rahman Yusof yang ketika itu Perunding Kanan Perubatan
Forensik Hospital Kuala Lumpur, berkata kedua-dua buah zakar
pada jasad yang ditemui dalam lubang di sebuah rumah tidak
bernombor di Kampung Peruas, Ulu Dong, Raub pada 22 Julai 1993, didapati hilang. 

Dr Abdul Rahman membuat keterangan hasil pemeriksaan dan
bedah siasat terhadap jasad yang kemudian dicam sebagai
bekas Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Batu Talam, Datuk
Idros @ Mohd Mazlan Idris.
Menurutnya, pemeriksaan terhadap jasad itu, mendapati
sistem saluran kencing si mati adalah baik dan tidak mempunyai
kelainan.
"Semua organ dalam sistem itu diperiksa dan saya mendapati
tiada kelainan.
"Kelenjar prostate tidak membesar, keadaan kemaluan adalah
baik dan bersunat serta kedua-dua buah zakar sudah
hilang," katanya.
Dr Abdul Rahman juga mendapati bahagian kulit betis
kedua-dua bahagian kiri dan kanan, serta otot-otot lengan
kanan si mati hilang.
"Saya juga mendapati lapisan dinding lemak pada abdomen
jasad itu telah tiada.
"Saya juga mendapati hepar (hati), pundi hempedu, buah
pinggang dan usus pada jasad itu dalam proses
pembusukan," katanya.
Dr Abdul Rahman juga memberitahu mahkamah bahawa jasad
itu telah dicerai-ceraikan kepada 18 bahagian, termasuk lima
bahagian ketulan daging.
Katanya, bahagian kepala telah dipisahkan daripada bahagian
badan pada leher.
Sementara, bahagian badan tercerai daripada kedua-dua
tangan pada bahagian ketiak, serta kedua-dua kaki pula tercerai
pada pangkal paha.
Menurutnya, bahagian tangan kanan terpisah kepada tiga
bahagian iaitu pada pergelangan tangan dan siku, sementara
tangan kiri pula terpisah kepada dua bahagian pada bahagian
siku.
Katanya, kaki kiri dan kanan jasad itu terputus kepada tiga
bahagian iaitu pada pangkal paha, lutut dan buku lali.
Aku rasa lepas habis baca cerita ni, ramai tak 'jumpa' kisah pasal
buah zakar tu.
Aku terangkan sikit, mana tahu ada yang 'confuse' - yang hilang
tu buah zakar. Dalam bahasa mudah telurnya, batangnya
masih ada.
Aku pun nak tahu ke mana perginya buah zakar tu. Siapa yang
mengambilnya, untuk apa. Hingga selesai keterangan dan kes
ini tamat, aku sendiri tak menemui jawapannya.
Akun ingat engkau orang fikirkan sendiri apa yang boleh
dilakukan dengan buah zakar tu.

emm nie cite cmna jasad disembunyikan plak..

KERATAN bahagian-bahagian jasad bekas Ahli Dewan Undangan
Negeri kawasan Batu Talam, Mohd Idros @ Mohd Mazlan Idris, ditemui
dalam empat lapisan tanah selepas digali sedalam kira-kira 1.6 meter.

Bahagian-bahagian itu ditemui dalam lubang seluas 1.2 kali 1.3 meter di
sebuah rumah belum siap di Kampung Peruas, Ulu Dong, Raub pada 22 Julai

1993.

Perkara itu diberitahu oleh saksi kelapan, Ketua Jabatan Forensik

Hospital Kuala Lumpur, Dr Abdul Rahman Yusof, ketika memberi keterangan

perbicaraan pasangan bomoh Mohd Affandi Abdul Rahman, Maznah Ismail
atau Mona Fandey serta pembantu mereka Juraimi Husin di Mahkamah
Tinggi pada 1993.

Dr Rahman berkata ketika ke tempat kejadian, lubang itu sudah digali
sedalam 1.5 meter oleh pasukan polis hutan.
Menurutnya, pada kedalaman kira-kira 1.6 meter, kelihatan bahagian
belakang satu jasad manusia dalam lubang itu.

Katanya, di sebelah kanan hujung jasad itu pula, ada bahagian atas
kepala manusia yang terpisah.

"Jasad itu tidak mempunyai kedua-dua tangan dan kedua-dua kaki,"
katanya.

Beliau berkata, jasad itu kemudian dikeluarkan dan proses menggali
Lubang diteruskan.

Menurutnya, pada lapisan kedua, ada bahagian-bahagian paha dan ketulan
daging.

Katanya, pada lapisan ketiga pula, mereka menjumpai tulang betis dan
tulang paha serta tangan kiri.

Dr Rahman berkata, pada lapisan keempat, mereka menjumpai bahagian
tangan kanan yang terputus serta kedua-dua kaki kiri dan kanan yang
terpotong di bahagian buku lali.

"Saya kira ada 18 bahagian jasad yang dijumpai, termasuk bahagian
kepala, dada, badan, bahagian-bahagian kaki dan tangan serta beberapa
ketulan daging," katanya.

Menurutnya, beliau telah menyusun jasad itu mengikut keadaan semula
jadinya.

Katanya, semua bahagian itu bersesuaian, berdasarkan keadaan semula
jadi dan bentuk tulang itu menyamai satu tubuh atau jasad manusia.

Dr Rahman berkata, jasad itu kemudian dihantar ke Hospital Raub untuk
dibedah siasat.

Menurutnya, jasad itu dicam sebagai (Datuk) Mazlan oleh balu
Allahyarham, Datin Faridah Zainuddin, dan sepupu Mohd Mazlan, Zainal
Abidin Ibrahim.

"Saya bersihkan jasad itu dan susun mengikut keadaan semula jadinya
serta menutupnya dengan kain putih.

"Mula-mula saya buka bahagian kepala dan (Datin) Faridah berkata, ia

mempunyai misai dan rambut yang dicam olehnya. Kemudian ditunjukkan
pula bahagian jari tangan dan seterusnya bahagian kaki.

"Pada ibu jari kaki kanan ada tanda hitam dan bentuk kaki mengikut kata

(Datin) Faridah bersesuaian dengan jasad suaminya," katanya.

Mayat Datuk Idros @ Mazlan Idris dicam oleh isterinya, Datin Faridah
Zainuddin berdasarkan tanda-tanda pada badan Mazlan.

Tanda-tanda itu adalah kaki yang penuh, jari kaki yang panjang, tanda

hitam pada kuku ibu jari kaki kanan, gigi bahagian atas yang bertampal,

misai nipis, dahi yang luas serta rambut yang ikal.
Faridah memberitahu Mahkamah Tinggi Temerloh semua tanda-tanda
membolehkannya cam mayat suaminya.

hah setakat 2 jer dulu er..2 ja maklumat yg aq dpt setakat nie..dasyat gilekn die..heeee seram...

Tuesday, February 22, 2011

ada cita sedey dr jaja asrizah hari nie..

emm mesti kamu syg hubby kamu semuakn..mesti kamu xsngup kehilangan hubby kamu semuakan..
xkish la walo byk na diorg penah sketkn atie kamu kn..tp hargailah mereka..setiap pasgn penah buat salah semua so skunx kita sama2 berubah k..xrugi setia pd yg satu..SAMA2 KITA BERUBAH K..

nie cita sebenarnya..


 b , bb renndu b..rendu sangat tahu tak ? b dengar kan ? b , u'r the best i ever had . neh msg abg b bg kat bb '' ape ape pun abg ucapkan terime kasih atas bantuan dan perhatian fatin . abg sekeluarge hargai sangat kedatangan fatin dalam keluarge abang , pandai adik abg pilih pasangan . cume abg pesan jage diri baik baik . blaja rajin. abg aggap fatin mcm adik abg sendiri sbb itu yang adik abg pilih . ade masalah jan malu malu bgtw abg '' b , b manje sangat ng bb kan ? b suke dededik ng bb kan ? suke tepuk dahi bb kan ? ramai org kate kite sweet sbb 24hour asyik berkepit .huhh ! b , bb tak kuadd laaaaaaa ! b tak kuad , bb tak boley berdepan ng sume nehh b . b , please come ! please b . bb rendu nk dededik , memanje ng b . i need yur hugg . b , b egt tak time bb demam tuhh . b jge bb kan ? bb egat b ckp ape . b cakap '' bb janagn ngesshh . b tak suke tguk bb ngesshh'' pas tuh b lapkan air mate bb . b sedutkan hinguss bb . bb terkejot smpei macam uh skali b buad kat bb nk tnjuk b betul betul sayang bb kan ? soory b , bb memang asyik ngesshh jerr b . saape nak lapkan air mate bb . nak jage bb sume . suapkan bb makan time bb demam . bb tahu b asyik pk kan bb . every second b thinking of me kan ? b , renduuuuuuuuu laa ! b datang laa kt bb . bb nak ng b sekarang jugakk . b selalu suruh bb buad muke comey kan ? b suke sgt suruh bb buad macam tuhh . alasan b , b suke tguk mke bb buad macam tuhh . renduu nk dengar suare b yang manje tuhh ! yang suke buad bb tergelak layan karenah b tuhh <3 huhh , seriusly b b tetap selamenyerr first dalam haty bb . FIRST tahu takk ? b dengar kan ? b tahu uh sume kan ? :(
neh sume msg yang b pernah bg kat bb .......
    :hey ma comot ebab , b da bgun..ilyfdm..ak tak ley idop tanpe ko..ak sayang kau lbeyhh dari nyawe ak sendiri..b tak nak kehilangan bb buad kali yang ketige..
    :bb , i very love you fuckng damn much syg.. b taknak kehingan bb..b nak sgt hug bb..b syg bb sngat2..bb adelah sgalenyerr untok b..i missyou..i very miss youu..b hope hubungan kite still smpei maty..walau ape pon terjadi b tak kan tggalkan bb syg..ilyfdm sygg..
    :sayangg bb ketadd ketadd
    :jgn curang tau..hmm..b syang bb..
    :rendu gler kt koe doh bb..
    : jge diri baik baik k..owg tetap tggu dy..cnte owg untok dy sowangg..aty owg sntiase terbukak untok dy sowang..ily sygg..
    :ak sayang ko bb , jagan tggalkan ak k..
    :bb , jangan laa buad mcm nehh..b x nak bb sdeyhh2..b nak sentiase di samping bb..
    : b selalu pikirkan bb , bb jea tak tahuu
    :ak sayangg ko sgt2..b tak boley hidup tnpe bb tao arkk..
    : bb , b da tanak orang lain tao arkk.. b nk bb jew skunx nehh..bb lahh true love b tao arkk..
    :bb , b takudd sangat bb tggalkan b..hmm
hmmmm.. b , sape nak bg bb text macam nehh lagi hehh ? :'( pagi pagi suke bg bb msg macam nehh kan ? pastuh mara bb bgun lambat kan b kan ? time kite gadohh sume tak bagi kite break kan ? sume tak suke kite break kan ? b egat tak time bufday b bagi bb barneyy <3 time velentime b bg bb bunge ng coklat fererro rosher kan b kan ? b egat kan ? bb nak b.. npe b tggalkan bb b ? b cakap laa b .. b cakap laa nape b pergi dulu.. kite da paln nak g wonderland kan ? kite g same same kan ? tapi b nape b tggalkan bb sorangg sorangg ? b pk bb kuad kee b ? b sendiri tahu bb mcm mane kan ? hmm .. ari ahad ari uh , b da janji nak beli barang seni ng bb kan ? pas tuhh nak bg bb beby arnab kann ? bb cakap ng b , bb nak arnab putih n telinge dy warne pweple kan ? then b gelk gelakk . b cakap kt kgkwn b bb nak arnab uhh kan ? :'( kite same same memerlukan b.. bb sayanngg b.. b dengarr kan ? bb rennduu nk manje sume ng bb.. b suke buad suare manje tuhh..pas uh mule laa call bb smpei tertidoo kan ? hmm.. b , please come backk.. tolonggg laaa !! sape nak lapkan air mate bb nehh sayangg ? hmmmmm :'(

emm budak pmpuan nie telah kehilangan bf dia 3 arie yang lepas..20/2/2011..sapa bace surat khabar akn tahu bita sal kemlgn yg berlaku ..kereta terbakar 2..harap semua nie tidak terjadi pada kita,.so pada pasgn di luar sana jg hubungn n psagn selagi bole k..


TQ TO QIEY FANEENA COZ BG SAYA AMBIL CERITA DIE SEBAGAI PENGAJARAN KEPADA SEMUA..TQ SO MUCHH YUNK..


I LOVE U SO FUCKING DAMN MUCH HUBBY...

HUBBY I LOVE YOU FUCKING DAMN MUCH...

HUBBY

B.B.B.B.B.B.B.B.B I RELLY2 LOVE U..
b jgn tnglkn kita er..b jnjy jga kita tiap arie k..
b jnjy taw b..kalo jd pape pown b jnjy gak jgn tngl kita er..
kita tynk n cnta kamu cngt2..

Sunday, February 20, 2011

YES HARI NIE JAJA ASRIZAH NAK KONGSI SATU TIPS DENGAN KORANG SEMUA..

untuk menjadi seorang yang cemerlang kta harus mulakan sesuatu benda dgn bismillah k..
n then mulakn dgn ..
1.tindakan(otak-berfikir dulu)
2.percakapan
3.emosi
4.perbuatan

so sama2 la kita amalkan..sesapa yang ada tips2 yang best kongsi2 la bersama er..

Thursday, February 17, 2011

yee..

Walau macam mana buruk sekali pun tetapi apabila kita sayang, 
kita akan tetap menerima dia seadanya.. Selamat pagi cinta semua~! ^_

Wednesday, February 16, 2011

OK HARI NI AKU NAK BERCERITA TENTANG IMPIAN AKU..

semua org impian die mesti nk jd kayakn..hah sma la gak mcm aku..hahahahaahah..
sapa la yang xnak kayakn..tapi semua toe xmudah mcm yang kita sangkakn..so belajar rajin2,dpt keja besar n bole jd kaya..tp bukn 2 yang aku nk citakn arie nie..ari nie aq nk cita tentg impian aku untuk kebeberapa tmpt yang aku tingin sngt nak pegi..

TEMPAT YANG PALING AKU NAK PEGI IALAH DISNEYLAND..



disneyland wait 4 me..satu ari nanti akanku jejakkn kaki kesana walo dgn apa cara sekali pon..


kalo la kita da castle yang mcm nie..indahnya dunia..
hahahahaahahahaa...(angan2 aja..)


nie lah DISNEYLAND aku..
ngeeee...



wah bestkn kalo pegi kart cnie..sukee nyaa...


kalo dpt jmpa dgn mickey mouse,minnie mouse n yang len2 kn..comey sngt2 an..


hah 2 baru yang pertama..yang kedua pulak ialah...

AKU NAK KE PARIS COZ NAK NGOK MENARA EIFFEL TOWER..


wah romantiknya la kn..tambah bila dok dgn yang tersyg plak lg r romantik..


cantikkn kamu semua..so sesape yang da angan2 nak pegi ke paris 2,buat2 la smpn duit..
menabung dr skunx..hohohohhohohoho..
hope da org nk bwk aq g tempat nie..

SO SETAKAT NIE JA IMPIAN AKU DULU..LEN KALI KALO DA YANG BARU AKU CITA KART KORANG LAGI ER..
HAHAHAHAAHAHAHAHAHAA..JIRAN AKU NAMA LEBAI,BAI BAI SUMA..



Tuesday, February 15, 2011

KALAU

kalo kita sakit ptot xbg tahu dia???

tapi rase mcm xsmpy atie ja..
nanti mesti die risokn..
kita xnk die riso kita nk die epy ja bla dgn kita..
xpe kalo than sakit sndrian asl dia epy 2 pown dh dpt legakn rasa skit nie..
kalo die epy kita pown epy so xda la rasa skit an..
rasa epy dpt ditewaskn dr rasa sakit..

4 TIPS MEMUJUK LELAKI YANG MERAJUK


Biarkan sahaja si dia bersendirian 

Mengapakah si dia merajuk?
Pada kebiasaannya, lelaki merajuk disebabkan berlakunya perselisihan faham di antara dia dengan pasangannya.
Pada kebiasaannya, lelaki merajuk disebabkan berlakunya perselisihan faham di antara dia dengan pasangannya. Perselisihan faham ini menyebabkan si dia tidak berpuas hati dan dia mengambil keputusan untuk membawa diri (merajuk) dan mendiamkan diri dengan tidak membalas mesej atau mengangkat call.
Apabila perkara ini berlaku, pasangannya akan berasa bingung dan pelik kenapa si dia perlu merajuk? Masalah yang berlaku bukan suatu isu yang besar dan tidak perlu merajuk sampai sebegitu rupa. Dan pasangannya akan terus cuba menghubungi si dia dan bertanyakan pelbagai soalan bagi menyelami perasaannyaIni menyebabkan si dia akan semakin mendiamkan diri dan pergi semakin jauh.

Jadi, bagaimanakah caranya untuk memujuk si dia?

1. Berikan si dia ruang untuk bersendirian
Apabila seseorang lelaki merajuk, dia sebenarnya memerlukan masa untuk menenangkan fikirannya. Dia perlukan masa untuk bersendirian bagi membolehkan dia memikirkan sedalam-dalamnya apakah yang telah berlaku. Apakah punca berlakunya masalah tersebut? Adakah dia berhak untuk merajuk? Apakah tindakan yang perlu dia lakukan bagi menyelesaikan masalah itu? Dan pelbagai lagi persoalan yang dia cuba fikirkan bagi mencari jawapannya.
2. Sentiasa memberikan si dia sokongan
Anda sebagai seorang pasangan yang memahami, berikan si dia sokongan yang diperlukan. Jika dia mendiamkan diri dengan menonton televisyen dan tidak mengendahkan anda, biarkan si dia berbuat apa yang dia inginkan. Ikutkan sahaja rancangan televisyen yang dia sedang tonton dan jangan sesekali mengubah siaran televisyen ke siaran kegemaran anda. Walaupun dari luaran kita nampak dia sedang menonton televisyen, tetapi di dalam akal fikirannya si dia sedang memikirkan masalah yang sedang berlaku.
3. Jangan bertanyakan tentang perasaannya
Ketika si dia sedang merajuk, jangan sesekali bertanyakan apa yang sedang berlaku, kenapa dia merajuk, apakah perasaannya, dan sebagainya. Elakkan diri anda daripada bertanyakan apa-apa kepadanya. Ini kerana, kehadiran anda akan mengganggu konsentrasinya untuk menyelesaikan masalah tersebut. Dan ini akan menyebabkan si dia akan semakin menjauhkan diri daripada anda kerana anda telah mengganggunya.
4. Buat sesuatu yang dapat mengembirakan hati anda
Ya, adalah lebih baik anda mengembirakan hati anda sendiri daripada anda memikirkan perasaan si dia. Pada ketika ini, si dia perlukan ruang untuk bersendirian. Jadi biarkan si dia bersendirian dan gunakan masa yang ada untuk menghiburkan diri anda. Mungkin dengan melayari internet, membaca novel kegemaran anda, atau pun melakukan hobi kesukaan anda seperti memasak, menjahit ataupun shopping. Dengan cara ini, anda akan dapat mengelakkan diri daripada mengganggu si dia yang sedang cuba pulih daripada merajuk itu.

kenangan terindah ..


emm b ngat xtempat nie??
kali pertama b bawak kite kuar mkn waktu mlm 2 kan..
masa nie b majok dgn kite or myb mrah gak..
tp xsngka dlm majok n marah 2 b buat suprise n u r so romantik..
b bwak kite mkn kart dataran..
kita berdua ja..
mula rasa mcm maloo tp lame2 2 rasa sangt gembira..
bby xkn lupa smpy bila2..



lagi satukn b kalo ngok buaian kart nane t tingat kenangan
b bawak kita g taman permainan mlm 2 kn..
b ayunkn kite men buai..
bez sngtkn b..emm bla agknya kita dpt men buai lg??
mis that tyme so much..

Monday, February 14, 2011

tentang perasaanku

Aku takkan lelah menunggu
Hingga waktu ajal menjemputku
Takkan pernah ada sesalku untuk menunggumu
Aku harus tetap menunggu
Hingga nanti aku berbaring
Sampai mati aku akan tetap menunggumu
Ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
Ingin ku berikan semua hanya untukmu
Agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu
Ku ingin kau tahu tentang perasaanku
Ku ingin kau tahu besar cinta padamu
Ingin ku berikan sisa waktuku
Dan sisa umurku sampai mati
Aku harus tetap menunggu
Hingga nanti aku berbaring
Sampai mati aku akan tetap akan tetap menunggumu
Ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
Ingin ku berikan semua hanya untukmu
Agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu
Ku ingin kau tahu tentang perasaanku
Ku ingin kau tahu besar cinta padamu
Ingin ku berikan sisa waktuku
Dan sisa umurku
Ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
Ingin ku berikan semua hanya untukmu
Agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu
Ingin ku gapai bulan dan ku petik bintang
Ingin ku berikan semua hanya untukmu
Agar kau tahu besarnya cintaku kepada dirimu
Ku ingin kau tahu tentang perasaanku
Ku ingin kau tahu besar cinta padamu
Ingin ku berikan sisa waktuku
Dan sisa umurku sampai mati

Sesuatu Yang Indah

Kekasihku
Kutelah mengenalmu sekian lama
Sepatutnya aku bisa mencintaimu sepenuh hati
Kuharapkan engkau dan aku
Saling mengerti bukan menyakiti
Tak perlu lagi ada pertengkaran

Kini aku temukan
Telah aku dapatkan
Jauh sudah tersimpan
Sesuatu yang indah dari dirimu
Semoga aku bisa
Mungkin pun aku mampu untuk dapat
Memberikan tulus hatiku

Kekasihku
Betapa aku tak pernah dapat membuaimu
Dengan kata-kata cinta
Yang mungkin bisa menyejukkanmu
Sungguh aku masih ingin
Terus mencari dalam jiwamu
Rasa ini ingin kuakui

Kini aku temukan
Telah aku dapatkan
Jauh sudah tersimpan
Sesuatu yang indah dari dirimu
Semoga aku bisa
Mungkin pun aku mampu untuk dapat
Memberikan tulus hatiku

Kekasihku
Maafkanlah aku
Jika tak mampu bahagiakanmu
Memelukmu dengan rasa cinta

Kini aku temukan telah aku dapatkan
Jauh sudah tersimpan
Sesuatu yang indah dari dirimu
Semoga aku bisa
Mungkinpun aku mampu untuk dapat
Membahagiakan hatimu

Semua Tentang Kita

Waktu terasa semakin berlalu 
Tinggalkan cerita tentang kita 
Akan tiada lagi kini tawamu 
Tuk hapuskan semua sepi di hati 

Teringat di saat kita tertawa bersama 
Ceritakan semua tentang kita 

Reff:

Ada cerita tentang aku dan dia 
Dan kita bersama saat dulu kala 
Ada cerita tentang masa yang indah 
Saat kita berduka saat kita tertaw
a

TERASA..SEDIH..

emm semlm aq da swoh die dgr lagu semua tentang kita..die ckp sedih n tersentuh..
die ckp aq dh byk berubah..tapi aq sendiri xtaw sama ada die suke atau x..
aq terasa n sedih cngt bile die tnya nape aq berubah terlalu mendadak an..
salahkah aq berubah tok kebaikan kami bersama??
kenapa kamu harus pertikaikan tu semua??
adakah kamu tak suka??
pape yang aku lakukan hanya untuk kita..hanya untuk kamu..
terserah pada kamu untuk menilai..

Saturday, February 12, 2011

REDHA ..

emm aq redha ja pa yg terjd n akn terjd..semuanya ketentuan dari-NYA..
emm terserah pada dia untuk mempercayai aq atau tidak..
aq dh berubah sebaik mungkin n telah menjadi yang sebaik nya..
sekarang biarlah dia yang menilai sendiri..
aq tidak mahu lagi memaksa..

Thursday, February 10, 2011

haii ..

emm 08/02/2011..kite telah buat suprise 4 hubby dgn memberi die cupcakes..cumell sngt2 cupcakes 2..kite suke..sume 2 terjd sume ats pertolongn kwn sya..tq 4 u frend..



nie cupcake 2..
tp skunx kite rse sedih cngt..emm die selalu bz..selalu xda msa tok kite..kalo da pown sekejp aja..segala2nya pentg bg die kcuali sya..i dont want 2 disturb you anymore..=(




Wednesday, February 2, 2011

BEST NYA !!!

 semlm best sngat dapt jenjln dgn b kite..
walopn kejp tapi tetp best..
b.b.b.b.b.b.bb.b. tq ya coz nyanyi kn tok kite er..
kite tynk awk cngt2..

love


There was an error in this gadget